Futósérülések kezelése

Hogyan kerüljük el az ízületi sérüléseket futás közben, Hogyan előzzük meg a futósérüléseket?

Hogyan előzzük meg a futósérüléseket?

  • Árt a futás a térdnek? Tippek a térdsérülések megelőzésére - Gerinces:blog, a hátoldal
  • Szimpatika – Sportsérülés: ezért ne vegyük félvállról

Amióta a futás reneszánszát éli, megváltoztak a futócipők, megváltoztak a sport részletei is. Egészen a közelmúltig egy futó olyan sportoló volt, aki megtanult futni, ahogy megtanulunk például teniszezni is, és sportjának szakavatott ismerőjévé vált, a dolgok azonban megváltoztak.

A kocogás egyre nagyobb teret hódított magának, ami rendkívül pozitív fejlemény, azonban az, hogy a futás mindenki számára jótékony hatással bír, még nem jelenti azt, hogy mindenki, aki fut, mind fizikailag, mind intuitíven fel is készült a futásra— vélekedik a két terapeuta, François Fourchet és Guillaume Servant, akik a futással kapcsolatos sérülésekre szakosodtak.

hogyan kerüljük el az ízületi sérüléseket futás közben hüvelykujj ízületi fájdalom mint kezelni

Mivel azonban a futás kétségtelenül számos előnnyel bír, így a legjobb, amit tehetünk, az az, hogy mindent elkövetünk azért, hogy testünk és tudatunk egyaránt megfelelően felkészült legyen a futásra, és ezáltal meg tudjuk előzni a futósérülések kialakulását. A futás az egyik legtermészetesebb mozgásformánk, aminek rendszeres gyakorlása számtalan pozitív hatást gyakorol ránk, így mi sem egyszerűbb, mint megtanulni. Térjünk most vissza eredeti kérdésünkhöz: hogyan előzhetjük meg a futósérüléseket?

Miért szúr be az oldalam futás közben??

Természetesen a válasz összetett lesz. Védjük magunkat izomerősítő gyakorlatok elvégzésével Fontos, hogy felépítsük izmaink és más szöveteink inak, csontok és így tovább megfelelő erejét ahhoz, hogy rendszeresen tudjunk futni, legyen szó akár pályáról, a város útjairól, vagy éppen a hegyekről.

A futósérülések egyik leggyakrabban előforduló oka a megfelelő erő hiánya.

  • Hogyan előzzük meg a futósérüléseket?
  • Futósérülések kezelése

Először is ott vannak az izmok, mint a vádlik, a combizmok, farizmok. Aztán következnek az inak, mint az Achilles-ín, amik az őket érő stresszel szembeni ellenállás hogyan kerüljük el az ízületi sérüléseket futás közben ugyanolyan sérülékenyek.

Szimpatika főoldal

Az általános fizikai felkészültség kiváló megoldás a sérülések megelőzésére, ráadásul egyszerű megoldás is, hiszen segít helyreállítani, vagy éppen felépíteni a képességet a futás által támasztott követelmények elviselésére. Izomerősítő gyakorlatokat alkalmazhatunk a boka- térd- és csípő körüli izmokra, valamint a core izmokra egyaránt.

hogyan kerüljük el az ízületi sérüléseket futás közben pomorie ízületi kezelés

Használhatunk saját testsúlyos edzéseket, plank-elhetünk, és választhatunk más erősítő edzés formákat is. Más szavakkal, az edzés mennyiségének kezelése, legyen szó akár az edzés típusáról, gyakoriságáról, vagy annak időbeli alakulásáról. A terhelés megfelelő meghatározása nem egyszerű, hiszen nem mindenkinek van edzői tapasztalata, vagy akad lehetősége edzővel futni.

Éppen ezért gyakori a futók körében, hogy összehasonlítják magukat más futókkal, különféle versenyek győzteseivel, vagy megpróbálják tartani az elit futók edzésprogramját.

Hogyan kerüljük el az ízületi sérüléseket futás közben

Nagyon fontos tudnunk, hogy a megfelelő terhelés sosem abszolút érték. Van, aki akár km-t is megtehet úgy egy héten, hogy semmiféle sérülés sem éri, másnak meg folyamatos sérülésekkel kell szembenéznie akkor is, ha már a heti 30 km-t túllépi. Nem vagyunk egyenlőek, ha a sérülésről van szó, főleg mert mindannyian más és más háttérrel rendelkezünk. Vannak, akik évek óta edzenek, ezért jobban bírják a nehezebb edzésprogramokat is, mások később kezdenek el futni, akár mindenféle sportos előélet nélkül, így időre van szükségük és rendkívül körültekintő fokozatossággal tudnak előrehaladni és gyorsulni, vagy egyre terhelhetőbbé válni.

Hogyan kerüljük el az ízületi sérüléseket futás közben. 2.1. Izmok és inak

Egy biztos: edzeni kell, hogy többet tudjunk edzeni. Mindig legyünk türelmesek! Marlène Giandolini, az Amer Sports Footwear Innovation and Sport Sciences Lab munkatársa kiemeli, hogy például a terepfutók számára különösen fontos az edzés és a megfelelő futótechnika lábtartás, stb.

hogyan kerüljük el az ízületi sérüléseket futás közben hogyan lehet véglegesen megszabadulni az ízületi fájdalmaktól

Kerüljük el a szélsőséges ötleteket, különösen maximalista vagy minimalista szempontból. Egy jól megválasztott cipő ugyan nem biztos, hogy még a sérüléseket is megelőzi, hiszen nagyon sok tényező játszik szerepet a sérülések esetében, azonban egy nem megfelelő cipő elődézheti azokat.

Egészségtelen életmód Nem kell túl sokáig keresgélnünk a sérülések okai közt, ha a felgyorsult életünkre nézünk: hiányzik a megfelelő mennyiségű alvás, kevés a regenerálódásra szánt idő, túl sok a stressz, egészségtelen táplálkozási módokat követünk, nincs elegendő időnk olyan apró gyakorlatokra, amelyek változást hozhatnának ezen a téren, és így tovább.

Tehát röviden összefoglalva a sérülések elkerülésének lehetséges módjait: erősítsük az izmainkat, mindig tartsuk be a fokozatosság elvét és annak megfelelően terheljük a testünket, figyeljünk a futótechnikánkra, válasszunk megfelelő futócipőt, folytassunk egészséges életmódot.