Kirándultam a Normafától Hűvösvölgyig…

• 0

Category : Túrázzunk!

20 16. augusztusban egy kellemes nyári hétvégén feleségemmel végigsétáltunk a budai hegygerincen Normafától a Szépjuhászné gyermekvasúti megállón keresztül a vonat hűvösvölgyi végállomásig. Ez az út, bár 8 kilométer, mégis kényelmes, nem nehéz, mert hegyről sétáltunk lefelé. Igaz, hogy útközben megmásztuk a János-hegyet, én külön, még a kilátót is, ahonnan csodás kilátás nyílik a városra és távolra, a dombokra-hegyekre. Sikerült még a Mátrát, a Kékestetőt is meglátni.

A Normafához a Széll Kálmán térről induló 21-es busszal utaztunk fel. Összesen a pihenőkkel, nézelődésekkel együtt öt órát töltöttünk el a természetben jó levegőn, napsütésben és árnyékban. A Normafánál nem hagyhattuk ki a rétes-büfét, és „erőt gyűjtve” megkezdtük kis túránkat.

Hosszan gyalogolva a hegygerincen, sokáig szép kilátásban volt részünk a hegy vonulatára, a városra, a Dunára, a hidakra, a villanegyedekre. Közben szívtuk magunkba a változatos és finom erdei illatokat, a jó erdei levegőt. Ez az útszakasz az újdonsült parkerdő része, jól kiépített sétaúttal, pihenőkkel, gyerekjátszótérrel.

Egy jó félórás sétával megérkeztünk a libegőhöz. Itt remek büfé várt bennünket J  Majd az egyetlen meredek, kb. 200 méternyi útszakaszon felsétáltunk a János-hegyi kilátóhoz. A kilátóban most is sokan voltak, mert mindenki gyönyörködni akart a körpanorámában. Ezt mindenkinek látni kell!!!

Majd egy rövid, igencsak meredek, köves turistaúton leereszkedtünk a Budakeszi út melletti Szépjuhászné gyerekvasúti megállóhoz, majd kényelmes sétával a Hárs-hegy oldalában és a Nagy-réten át továbbgyalogoltunk a BKV hűvösvölgyi végállomáshoz.

A túra minden percét nagyon élveztük. Éreztük, hogy egyre többet gyalogolunk, de ez jó érzés volt a fáradtság ellenére, és pihentetőként meg-megálltunk nézelődni, mert ezt az erdőben is lehet, hiszen bőven van mit… Ettünk is, ittunk is, fényképeztünk is, és így szinte észre sem vettük, hogy legyalogoltunk 8 kilométert J  Szinte sajnáltuk, hogy túránk véget ért, mert éreztük, hogy a Természet milyen jót tett velünk lelkileg és testileg egyaránt.

Bátran merem ajánlani bárkinek, mert ha a 8 kilométer soknak tűnik, félúton megszakítható, és a kirándulás befejezhető akár a gyermekvasúttal vagy a 22-es busszal.