Hatékony és egyszerű bokaerősítő gyakorlatok, amiket akár rehabilitációra is használhatsz

Laza bokaszalag erősítése. Béres Alexandra - Gyógytornász válaszol - Bokaszalag szakadás

Nyújtás ülve 3x30sec Leülünk a padlóra kinyújtott lábbal.

aki kezeli a gerinc ízületeit

Egy törölköző segítségével a lábfejet magunk felé húzzuk, ezzel nyújtjuk a vádlit óvatosan! Ha ez már könnyen megy, akkor lehet elkezdeni az álló nyújtásokat. Nyújtás állva falnál 3xsec Álljunk szemben a fallal és kb.

  • Bokaszalag sérülések II - Gyakorlatok - ha törik - ha szakad
  • Azt a belenyilalló fájdalmat nem fogja elfelejteni élete végéig.
  • Thu Dec 19, pm Tisztelt Gyógytornász, és fórumtársak, Egy kis segítséget szeretnék kérni.
  • Bokaszalag szakadás kezelése a boka teljes felépüléséért
  • Béres Alexandra - Gyógytornász válaszol - Bokaszalag szakadás
  • Lábízületi gyulladás és
  • A vállízületek fájdalma okoz és
  • Bokaszalag sérülés: a bokaszalag szakadás - Fájdalomközpont

A sérült láb legyen hátul és sarok legyen a földön és a lábfejet kicsit fordítsuk befelé. Lassan dőljünk a fal irányába addig ameddig el nem kezdjük érezni a feszülést a vádliban.

Bokaszalag problémák - Futákorhatartalanul.hu

Tartsuk ezt a pozíciót másodpercig. Ha már ez is megy, akkor kezdhetjük a nyújtást lépcsőn. Boka mozgástartomány gyakorlat 2x Feküldj le és a írd le a lábfej mozgatásával az ABC betűit. Eközben jól átmozgatod a bokád. Ismételd meg kétszer. Gumiszalagos gyakorlatok pl. Thera-Band A gumiszalagos gyakorlatoknál a szalag feszítettségét használjuk ellenállásnak.

közös kezelési beállítások

A, Hátrahajlás - dorziflexió 3x10 A gumiszalag egyik végére kössünk hurkot és akasszuk a kezelendő lábfejünkre úgy hogy a gumi a láb boltozatánál érintkezzen a lábfejjel. A gumiszalag másik végét pedig valami fix tárgyhoz rögzítsük pl.

Egyéb A legtöbb bokaszalag sérülés akkor következik be, amikor a lábfej befelé. Speciális erősítő és nyújtó gyakorlatok elvégzése kell a teljes. Részleges bokaszalag szakadásnál pl. Bokatorna — Egyensúlyozó korong és Dyn-Air — Boka erősítés és. A lábboltozat-emelő izmok erősítése: 4.

A feladat az, hogy egyenesen tartva a lábat, a lábfejet az arcunk irányába mozdítjuk. Lassan engedjük vissza. B, Spiccelés - plantárflexió 3x10 Üljünk a földre egyenes lábbal.

Bokatorna – Boka erősítés, nyújtás és egyensúly gyakorlatok

A kezelendő nyújtott láb lábfejét hurkoljuk át az lábfej elülső részén gumiszalaggal. A gyakorlat abból áll, hogy a lábfejet előre nyomjuk. C, Befelé fordítás laza bokaszalag erősítése inverzió 3x10 Ülj le a földre és az ép lábad tedd keresztbe a sérült felett.

A gumiszalagot a sérült lábfejedre hurkolva kösd rá majd a gumiszalagot a felső, ép lábfejeden átvezetve fogd meg a kezeddel. Fordítsd a sérült lábfejed befelé és kissé felfelé ezzel a mozgással nyúlnia kell a gumiszalagnak.

a lábak ízületei fájnak és ropognak

Engedd vissza a lábfejed a kiinduló pozícióba. D, Kifelé fordítás - everzió 3x10 Ülj le mindkét lábaddal magad előtt kinyújtva kb. A szalagot az ép lábfejedhez kösd és a sérült lábfejeden - középen a boltozatnál - átvezetve fogd meg a végét.

Bokaerősítés: ilyen gyakorlatokkal tehetünk érte

Fordítsd a sérült lábfejet kifelé és felfelé. Amikor a fentiek már jól mennek elkezdhetjük a bokát a testsúlyunkkal terhelni.

15 PERCES TELJES TEST EDZÉS / GUMISZALAGGAL / KOLOSZÁR ENIKŐ

Sarokemelés 3x10, 5sec Kapaszkodjunk meg valamiben, pl. Mindkét lábunkon lehetőleg elosztva a súlyt emelkedjünk lábujjhegyre és tartsuk a pozíciót kb.

Szteroid vagy hialuronsav? Segítség a fájó ízületeknek A boka belső oldalán található szalag deltoid ligament három része osztható.

Ismételjük meg szer. Lábujjemelés 3x10, 5sec Kapaszkodjunk meg valamiben ami stabil.

Bokatorna – Boka erősítés, nyújtás és egyensúly gyakorlatok – Harkányi Zoltán edzés és versenynapló

Most is mindkét lábunkon egyenlően legyen eloszva a súly. Emeljük meg a lábujjainakat úgy, hogy közben a súlyunkat a sarkunkra helyezzük gördülő mozdulattal. Tartsuk a pozíciót 5 másodpercig.

Ismételjük szer. Egyensúlyozás egy lábon 3x 30sec Most már jól állunk remélhetőleg, ezért megpróbálhatunk egy lábon állni minden segítség nélkül.

Sőt ha már nagyon megy, akkor csukott szemmel is. Próbáljuk 30 másodpercig 3x. Ugrálás, ugrókötelezés Ugráljunk 5 percig két lábon, majd 5 percig csak a sérültön. Egyensúlyozó korong pl.

Bokaszalag erősítése - Jármű specifikációk

A gyári wobble board elég drága kb. Otthon is rögtönözhetünk egy fadarabból meg mondjuk tehetönk alá egy 2,5 kilós tárcsát Persze azért igyekezzünk olyat összerakni, ami nem okoz újabb sérülést. Ezen a hintapalintán egyensúlyozzunk 5 percet két lábbal, majd ha megy akkor egy lábbal akár napi háromszor.

Twitter Pinterest Olvasónk egy bokaműtéten esett át, viszont szeretné megerősíteni az alsó lábszárát. A következő kérdéssel fordul szakértőnkhöz, Szántó Nellihez: Olvasd el ezt is! Olvasd el ezt is! Apró sérülésből komoly probléma - Tedd ezt, ha bokaficam után nem megfelelő a lábtartásod futás közben Szia Nelli! Februárban bokatörést szenvedtem, műtéti úton lemez került a bokámba.

Ha már az ugrálgatások, meg az laza bokaszalag erősítése egyensúlyozás megy akkor óvatosan lehet futni is akár vagy visszatérni a sporthoz - ésszel!!!