Pozitív gondolkodás – életöröm – boldogság – nem csak ötveneseknek / 4. rész: ideje lépni

  • 0

Pozitív gondolkodás – életöröm – boldogság – nem csak ötveneseknek / 4. rész: ideje lépni

Category : Életvezetés

Ideje lépni!

 

Ha úgy érezzük, hogy munkánkban, teljesítményünkben, sőt az egész életünkben is megrekedtünk, elakadtunk, ha kezdeményező kedvünk a múlté, mert erőforrásaink elapadtak, nincsen önbizalmunk, örömtelennek érezzük az életet, ha már nem is érezzük fontosnak magunkat, akkor a pozitív gondolkodás lehet a kivezető út.

Ne hagyjuk el magunkat, hanem újra találjuk meg belső energiáinkat, belső motivációnkat, amire támaszkodva le tudjuk győzni az akadályokat. A pozitív gondolkodás felerősíti a bennünk meglévő előremozdító energiákat. Keressük meg magunkban mindazt az értékeset, szerethetőt, amivel rendelkezünk, építsünk erősségeinkre, és ezáltal segítséget kapunk vágyaink, céljaink megfogalmazásához, és azok megvalósításához.
Az eddigi kutatások azt bizonyítják, hogy a pozitív gondolkodás segítségével sokkal jobb eredményeket lehet elérni, mint az akadályok és problémák azonosításával, majd azok megoldásával. Az a tapasztalat, hogy elaprózzuk magunkat, és nagy erőket áldozunk olyan problémákra is, amelyek viszonylag kis hatást gyakorolnak eredményeinkre. Amikor pedig nem tapasztaljuk az átütő hatást, akkor jön a csodálkozás, hogy „hát ez sem sikerült olyan jól”… és rögtön fel is adjuk. Amennyiben ez az elv hosszú távon folyamatosan érvényesül, az egy negatív szemlélet, életérzés kialakulásához vezet. Ha pedig belesüppedünk a negatív érzéseinkbe, akkor az egészségünk ellen dolgozunk. A pozitív gondolkodás egyértelműen hatással van életünkre. Pozitívabb gondolkodással egészségesebbek leszünk, hamarabb gyógyulunk, energikusabbak vagyunk, elfogadjuk magunkat, nő az önbizalmunk, eredményesebben dolgozunk – és ezáltal több pénzt keresünk, növeli sikerességünket még ebben a korban is. Kísérletekkel bizonyított tény, hogy egy olyan orvos, akit pozitív hangulatba hoznak, mielőtt egy diagnozist felállítana, háromszor annyi kreativitást mutat, mint „közönyös” lelkiállapotban lévő kollégája, és a pozitív beállítódású orvos 19 százalékkal gyorsabban állítja fel a dignózist. Még egy érdekes tény, hogy egy optimista – pozitív gondolkodású – értékesítő 56 százalékkal többet tud eladni, mint egy pesszimista kollégája.

A Harvard egyetemen végzett kutatás alapján Peterson és Bossio kutatása erdményképpen 1991-ben megállapították, hogy a diplomaszerzést követően ötévente vizsgált optimista és pesszimista gondolkodású, volt egyetemisták negyven-negyvenöt éves korukra érik el azt a jelentős különbséget – eredményesség, siker, illetve sikertelenség –, amiben a beállítódásuknak jelentős szerepe volt. A pesszimisták egészségi állapota – lekileg és testileg is – sokkal rosszabb volt, mint optimista, pozitív gondolkodású társaiké.

Gondoljunk vissza fiatalabb korunkra, milyen volt a beállítódásunk, vajon igazolja e mostani állapotunkat akkori gondolkodásmódunk? Ha igen, és változtatni szeretnénk pesszimizmusunkon, még nem késő!

Ha első nekifutásra nem megy, mert miért is menne, és éppen negatívan gondolkodunk, akkor kérdezzük meg magunktól: „Te, jó neked ez a negatívkodás?” Kizárt dolog, hogy erre „igen” lenne a válasz. Ilyenkor próbáljuk meg az adott helyzet pozitív oldalát megkeresni – menni fog.

Például, ha valaki éppen nem olyan kedves volt velünk egy üzletben, ahogyan azt mi szerettük volna, ne dühöngjünk, hanem gondoljunk arra, hogy ha hazamegyünk, vár rank egy jó pohár rosé.

 

Vásárhelyi Judit életvezetési tanácsadó


Keresés oldalunkon:

Hírlevél