Pozitív gondolkodás – életöröm – boldogság – nem csak ötveneseknek / 9. rész: Hogyan állíthatjuk át agyunkat a pozitív gondolkodásra?

  • 0

Pozitív gondolkodás – életöröm – boldogság – nem csak ötveneseknek / 9. rész: Hogyan állíthatjuk át agyunkat a pozitív gondolkodásra?

Category : Életvezetés

Hogyan állíthatjuk át agyunkat a pozitív gondolkodásra?

 

Keressük életünkben a pozitív történéseket, vegyük észre, ha valaki csak ránk mosolyog. A mosoly jótékony hatású kifelé és befelé is hat. A mosolytól mások felénk irányuló reakciója is változik, bennünk jó összetételű hormonok szabadulnak fel, nemcsak vidámabbak leszünk, de ezáltal még az immunrendszerünk is erősödik. A nevetés pedig kimondottan gyógyszerként hat, nem véletlenül találták fel a Hahota klubokat. A jókedvünkhöz mások is szívesen kapcsolódnak, és ettől csak fokozódik a jó hangulat.

„A kacagás zsigeri kocogás, megmasszírozza a beleket, segíti az emésztést. Egészséges mértékben felpezsdíti a vérkeringést, fokozza az örömhormon termelést, elősegíti az immunrendszer aktiválódását, kedvezőbb állapotát.” (Bagdy, Pap 2007)

Nevetéssel, viccekkel a stresszünket is le tudjuk vezetni, ha derűvel szemléljük magunkat, akkor már nem is tűnik ijesztőnek az, ami korábban az volt.

A hála gyakorlása is képes megváltoztatni a gondolkodásmódunkat, pozitívba tudja fordítani a negatívat. Ha csak naponta végigvesszük, miért is lehetünk hálásak aznap, máris látjuk, mennyi minden jó történik velünk nap mint nap, de mi gyakran a sötét szemüvegünkön keresztül nem látjuk ezt. Ha leírnánk egy kis füzetbe a jó dolgokat, és hétvégén visszanéznénk, akár regényt is írhatnánk belőlük. Sonja Lyubomirski azt tanácsolja, írjunk levelet valakinek, valakiknek, akiknek hálásak vagyunk valamiért akár a múltban történteket nézve, de ez lehet a jelen is. Ugyanakkor naponta írjuk fel a bosszúságainkat. Ha ezt tíz héten át tesszük, akkor ebben az önkísérletben tapasztalhatjuk, hogy csökken a bosszúságaink száma, és növekszik a jó közérzetünk.

Mindez attól függ, milyen szemléletmóddal nézzük magunkat és a világot. Tény, ahhoz, hogy változtassunk, előbb meg kell bolygatni a fennálló, jelenlegi, ugyan lehúzó, de mégis kényelmes helyzetünket. Amennyiben készek vagyunk megdolgozni ezért, jutalmul boldogabban, bizakodóbban élhetünk. Az elért változásokat nagyon nehéz megőrizni, mert mint tudjuk, az akareterőnk véges, és nem mindenkinél van azonos szinten. Ha az akaraterőnk csökken, akkor hamar visszaesünk a régi gondolkodásmódunkba, hiszen a legkisebb ellenállás irányába könnyebb mozdulni. Tartsunk ki, soha ne adjuk fel! Hányan járunk 50 felett fitness órákra alakunk megőrzése érdekében, hányan fogyókúrázunk, hogy egészségesebbek legyünk? Éppen a pozitív gondolkodás megőrzéséhez ne lenne erőnk és kitartásunk?!

 

Vásárhelyi Judit életvezetési tanácsadó


Keresés oldalunkon:

Hírlevél